19 жовтня 2021 року в Міському ЦПРПП Ніжинської міської ради Світланою Желєзняк, психологом Центру, проведена зустріч асистентів учителів в інклюзивних класах та асистентів вихователів в інклюзивних групах з теми «Інклюзивна освіта як сучасна освітня парадигма в навчанні, навчанні». Інклюзивна освіта як складова соціальної політики є засобом досягнення соціальної інклюзії, основна ідея ця в діях: від інтегрування в освітній заклад – до інтегрування в суспільство. Під час обговорення учасниками зустрічей було з’ясовано, що поняття «інтеграція» та «інклюзія» як освітні явища не є тожними, оскільки мають істотні відмінності. Інтеграція як заходи, спрямовані на ведення дітей із психофізичними порушеннями в загальноосвітньому середовищі. Інклюзія – це і політика, і процес, що дає всім дітям брати участь у різноманітних програмах. Відмінність у підходах є визнаними тим фактом, що ми змінюємо суспільство або воно врахувало й пристосувалося до індивідуальних потреб людей, а не навпаки.
|