Безпека під час війни: практичні посібники, уроки, правила безпеки, покликання на вебресурси
- Підтримка батьків та дітей під час війни: Поради із підтримання психічного і фізичного здоров'я, безпеки, харчування, освіти та розвитку
- СПІЛЬНО ДО НАВЧАННЯ: Унікальна платформа для батьків та вчителів, створена «Освіторією» у партнерстві з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) та за підтримки Міністерства освіти і науки України.
- Правила безпеки під час війни: інформація для підлітків
- Корисні матеріали з мінної безпеки
- УРОКИ ПРО БЕЗПЕКУ ПІД ЧАС ВІЙНИ ДЛЯ УЧНІВ 1-11 КЛАСІВ ВІД ОСВІТНЬОГО ПРОЄКТУ #STOP_SEXТИНГ
- Корисні матеріали про активності для дітей в укритті. Порадник активностей, які можна проводити з дітьми в шкільному укритті: Порадник
- Мінна небезпека: навчальний посібник - книга у вигляді коміксу для учнів середньої школи
- Безпечний ПекоСвіт: навчальний посібник - книга у вигляді коміксу для учнів 5-9 класів
- Урок для 1-4 класів щодо безпечної поведінки у час війни: посібник
- Правила безпеки під час війни: інформація для підлітків. Посібник
- "Твоя сила". Практикум для дітей та підлітків//Світлана Ройз
- Картки сили: Ігрові та терапевтичні картки для роботи із дітьми до 8 років від Світлани Ройз
- Картки сили. Інструкція
- Психологічні хвилинки розроблені фахівцями психологічної служби у системі освіти України
Групи в соцмережах, телеграм-канали, мобільні застосунки
- телеграм-каналу «Підтримай дитину» https://t.me/pidtrumaidutuny
- мобільний застосунок «Вивчаю – не чекаю» https://primary.org.ua/
- телеграм чат-бот «Воби2: В ІГРОВІЙ ФОРМІ ВЧИТЬ МАЛИХ І СТАРШИХ УКРАЇНЦІВ, ЯК ПРАВИЛЬНО ДІЯТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ https://t.me/voby2_bot
- безкоштовний застосунок «Library for All» (Бібліотека для всіх)
Основні нормативні документи з питань формування системи забезпечення якості освіти
- Орієнтовні рівні якості освітніх та управлінських процесів для самооцінювання закладу освіти //Додаток 2 до Методики оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу загальної середньої освіти під час інституційного аудиту, затвердженої наказом Державної служби якості освіти України від 09.01.2020 № 01-11/1 (в редакції наказу Державної служби якості освіти від 27.08.2020 № 01-11/42)
- Бобровський М.В., Горбачов С.І., Заплотинська О.О. Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти. – Київ, Державна служба якості освіти, 2019 – 240
- Бобровський М.В., Горбачов С.І., Заплотинська О.О., Ліннік О. О. Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти. — 2-ге видання, перероб. і доп. — Київ, Державна служба якості освіти, 2021 — 350 с.
- Автономія як шлях до ефективного менеджменту школи. Методичні рекомендації./ Сеїтосманов А., Фасоля О., Мархлєвскі В. — К., 2019. — 47 с.
- Панченко Г. Д., Шевченко А.Ф. ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ в ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛЯ// Збірник наукових праць. Випуск 11.
- СУПЕРВІЗІЯ ЯК СТРАТЕГІЯ ПОКРАЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИКЛАДАННЯ: Порадник для супервізорів (наставників). Матеріали тренінгу розробленого і проведеного Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» у співпраці з The LEGO Foundation 13-15 листопада 2018 року за організаційної підтримки Міністерства освіти і науки України та фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку.
- Громовий В. В. Самооцінювання якості роботи закладу загальної середньої освіти/ В.В. Громовий рекомендації:[Електронне видання]/— Дніпро: Середняк Т. К., 2019.– 87 с.
- Бондар А. Як сформувати якісну систему освіти в школі?.(Рекомендації ґрунтуються на вимогах та критеріях для оцінювання якості освітньої діяльності, управлінських процесів у закладі та охоплюють освітнє середовище, управлінські процеси, якість управлінської діяльності, оцінювання навчальних досягнень учнів)
- Старша профільна школа: кроки до становлення. Методичні рекомендації. / Сеїтосманов А., Фасоля О., Мархлєвскі В. — К., 2019. — 52 с (Матеріал підготовлений Шведсько-українським проектом “Підтримка децентралізації в Україні”, що фінансується Шведським агентством міжнародного розвитку SIDA та впроваджується компанією SKL International, яка є дочірньою організацією Шведської асоціації місцевих влад та регіонів SALAR)
- Мартинець Л. А. Управлінська діяльність керівника навчального закладу : [навч. посібн.] / Л. А. Мартинець. – Вінниця, 2018. – 196 с.
- Безпечна і дружня до дитини школа в контексті реформи «НУШ» / В. Пономаренко, Т. Воронцова, О. Сакович та ін. — К. : Алатон, 2020. — 64 с.
- Порадник для директора закладу дошкільної освіти щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти: Як створити внутрішню систему забезпечення якості освіти, 2021
- ІНСТИТУЦІЙНИЙ АУДИТ ШКОЛИ: що варто знати засновнику закладу загальної середньої освіти
Управління ДСЯО у Чернігівській області: офіційний YuoTube канал
Організаційні
Методичні рекомендації до організації освітнього процесу в закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти у 2021/2022 навчальному році: інформаційно-методичний бюлетень / за заг. ред. І.К. Гіджеліцького; відпов. за вип. О.А. Кошка. – Хмельницький, 2021. – 288 с. | Завантажити | |
30 років – 30 уроків : Інформаційно-методичні матеріали для проведення Дня знань та Першого уроку в 2021/2022 навчальному році / авт.- уклад. : Федорова Ю. В., Качуровська О. М., Колісніченко С. В., Коломоєць С. Д., Пляка С. М., Сіланть‘єва Є. Е.; за заг. ред. Федорової Ю. В. – Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2021. – 116 с. | Завантажити | |
Конструктор уроку “Україна #30ua: життя у мрії” / ГО “Едкемп Україна”, 2021. - 37 с. | Завантажити | |
Крокуємо разом. Дослідужуємо, відкриваємо, взаємодіємо… / Методичні рекомендації для проведення Дня знань та Першого уроку у 2020/2021 навчальному році / укладачі: Юлія ФЕДОРОВА, Сергій ПЛЯКА. – Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2020. – 160 с. | Завантажити | |
Методичні рекомендації щодо організації роботи сайту закладу освіти (із фокусом на повагу прав людини в онлайновому просторі) / Громко Г., Мельник О., Сокол І., Черних О., Київ: ВАІТЕ, 2020. ‑ 20 с. | Завантажити | |
Організація освітнього процесу в школах України в умовах карантину: аналітична записка / Л. Гриневич, Л. Ільїч, Н. Морзе, В. Прошкін, І. Шемелинець, К. Линьов, Г. Рій]. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2020. 76 с. | Завантажити | |
Нові підходи до управління освітнім закладом в умовах реформування освіти : методичний посібник для керівників закладів загальної середньої освіти / уклад. : Л. М. Михайлова, Л. М. Савенко, В. С. Стасюк. Харків : «Друкарня Мадрид», 2018. 98 с. | Завантажити | |
Управління школою в час кризи: методичні рекомендації - ГО "Про.Світ.", 2021. - 92 с. | Завантажити | |
Google Sites (Сайти) як засіб узагальнення професійного досвіду педагогічного працівника : практичний посібник / К. Р. Колос. – Житомир : Видавництво «О. О. Євенок», 2016. – 99 с. | Завантажити | |
Новий освітній простір. Рекомендації., 2017 р. | Завантажити | |
Абетка для директора: рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти. /Бобровський М.В., Горбачов С.І., Заплотинська О.О. – Київ, Державна служба якості освіти, 2020 - 240 с. | Завантажити | |
Абетка для директора. Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти. / Бобровський М.В., Горбачов С.І., Заплотинська О.О. Ліннік О. О. - 2-ге видання – Київ, Державна служба якості освіти, 2021 - 350 с. | Завантажити | |
Директорські лайфхаки. Як долати виклики в школі / Посібник. Київ, 2020. - 125 с. | Завантажити | |
Ефективні комунікації для освітніх управлінців / Посібник. Київ, 2019. - 72 с. | Завантажити | |
Почни з головного: навчально-методичний збірник-тренажер з питань вивчення законодавства України у сфері загальної середньої освіти / Моравська Н.С., Ящишин І.В., Музика М.С., Ручаковський А.М.: управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області. – 2020. | Завантажити | |
Від керівника до лідера: практичні поради для директорів шкіл та керівників відділів освіти / Посібник-путівник, Київ, - 60 с. | Завантажити | |
Розроблення та впровадження внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу загальної середньої освіти. Методичні рекомендації : [Електронне видання] / Осадчий І.Г – Дніпро: Середняк Т. К., 2019, –73 с. | Завантажити | |
Педагогіка якості освіти: планування роботи закладу загальної середньої освіти: науково-практичний коментар у запитаннях та відповідях [Електронне видання] / І. Г. Осадчий. – Київ: ДОУ «Навчально-методичний центр з питань якості освіти». – 65 с. | Завантажити | |
Автономія як шлях до ефективного менеджменту школи. Методичні рекомендації. / Сеїтосманов А., Фасоля О., Мархлєвскі В. — К., 2019. — 47 с. | Завантажити | |
Самооцінювання якості роботи закладу загальної середньої освіти/ В.В. Громовий рекомендації:[Електронне видання]/— Дніпро: Середняк Т. К., 2019. – 87 с. | Завантажити | |
Упровадження інноваційних форм методичої роботи у діяльність закладу загальної середньої освіти. Методичні рекомендації / Ігнатенко Н.М. - Чернігів: ЧОІППО імені К.Д. Ушинського, 2021. - 55 с. | Завантажити | |
Портфоліо учителя, як форма аналізу та оцінки результатів його діяльності: методичні рекомендації [Електронне видання] / Л. М. Бабченко — Дніпро: Середняк Т. К., 2019, — 21 с | Завантажити | |
Професійне портфоліо: територія успіху сучасного педагога: [навчально-методичний посібник] / А.А. Кендюхова. – Кіровоград: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2016. – 36 с. | Завантажити | |
Технології професійного розвитку педагогів в умовах формальної і неформальної освіти: практичний посібник / М.П. Вовк, Г.І. Сотська, Н.О. Філіпчук, Ю.В. Грищенко, С.О. Соломаха, Л.Ю. Султанова, Н.С. Гомеля. – К.: Талком, 2019. – 320 с. | Завантажити |
Навчально-методичні посібники для педагогічних працівників
Бібліотека видань з питань інклюзивної освіти
- Новий освітній простір: безбар'єрність: Інформаційний посібник
- Практика асистента педагога: міжнародний й український контекст: результати дослідження / О.Федоренко, О.Мартинчук, Н.Софій, Г.Лук’янова, О.Кошіль, Т.Симоненко, Л.Байда, Ю.Найда. Київ — ФОП Парашин, 2020, 122 с.
- Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами: методичний посібник / Під заг. ред.Софій Н. З., – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 66 с.
- Підтримай себе – підтримай дитину: путівник для батьків дітей з особливими потребами / Методичні матеріали / Авторський колектив проекту «Інклюзивна освіта: крок за кроком», – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 34 с.
- Практика асистента педагога: міжнародний й український контекст: результати дослідження / О.Федоренко, О.Мартинчук, Н.Софій, Г.Лук’янова, О.Кошіль, Т.Симоненко, Л.Байда, Ю.Найда. Київ — ФОП Парашин, 2020, 122 с.
- Корекційно-розвивальні технології навчання дітей з комплексними порушеннями розвитку /навчально-методичний посібник / Чеботарьова О. В.– К.: ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 2020. – 558 с.
- Організація індивідуальної освітньої траєкторії для дитини з особливими освітніми потребами: навчально-методичний посібник
- Гаяш О.В. Поради вчителям щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами у класі з інклюзивним навчанням : Методичні рекомендації / Укладач О. В. Гаяш. – Ужгород : Інформаційно[1]видавничий центр ЗІППО, 2014. – 108 с
- Чайка М. С., Усатенко Г. В., Кривоногова О. В. Теорія та практика використання альтернативної комунікації для осіб з особливими освітніми потребами : навчально-методич[1]ний посібник. — Київ : ФОП Усатенко Г. В., 2021. — 80 с
- Колупаєва А.А. Навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому середовищі: навчально-методичний посібник, 2019 р.
- Асистент учителя в інклюзивному класі: навчално-методичний посібник / Н. М. Дятленко,. — К.: ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015. — 172 с
- Практика асистента педагога: міжнародний й український контекст: результати дослідження / О.Федоренко. Київ — ФОП Парашин, 2020, 122 с
- Організаційні засади діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі : метод. посіб. / уклад. : О. В. Коган та ін. Харків : «Друкарня Мадрид», 2019. 110 с.
- Асистент вчителя у закладі загальної середньої освіти з інклюзивною формою навчання: навчально-методичний посібник / А. А. Колупаєва та ін. — Харків : Видавництво «Ранок», 2019. — 216 с.
- Колупаєва А.А.«Інклюзивна освіта: від основ до практики»: – К. : ТОВ «АТОПОЛ», 2016. – 152 с.
- Як зробити онлайн-уроки інклюзивними: практичні рекомендації
- Практика взаємодії з батьками дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному просторі: метод. посіб., 2021. 80 с
- Учні початкових класів з особливими освітніми потребами: навчання та супровід
- Костенко Т. Навчання учнів з порушенням зору: навчально-методичний посібник
- Войтко В.В. Корекційно-розвиткова робота з учнями з порушеннями зору в умовах інклюзивної освіти : [навчально-методичний посібник] КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2021. –104 с.
- Чеботарьова О. Учні з порушенням інтелектуального розвитку: навчання та розвиток/ посібник, 2020
- Учні початкових класів із порушенням слуху: навчання та розвиток/навчальний посібник, 2020
- Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів з порушеннями інтелектуального розвитку / навчально-методичний посібник / авт.: Чеботарьова О. В.– К., ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 2020. – 88 с
- Рібцун Ю. Учні початкових класів із тяжким порушенням мовлення, 2020
- Сучасні засоби ІКТ підтримки інклюзивного навчання: навчальний посібник / [А. В. Гета, В. М. Заіка, В. В. Коваленко та ін.];. – Полтава : ПУЕТ, 2018. – 261 с
- Миронова С. Нова українська школа: особливості організації освітнього процесу учнів початкової школи в інклюзивних класах, 2020
- Інноваційні технології в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами : навч.-метод. посібник / за заг. ред. Л. Галенко. Харків : «Друкарня Мадрид», 2018. 110 c.
- Литвин І. Розвиток професійних компетентностей педагогічних працівників, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, 2020
- Порошенко М. Інклюзивна освіта: навчальний посібник, 2019
- Організаційні засади діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі : метод. посіб. / уклад. : О. В. Коган та ін. Харків : «Друкарня Мадрид», 2019. 110 с
- Методичні рекомендації містять опис системи роботи з дітьми з аутизмом. Матеріали складені з урахуванням особливостей розвитку та освітніх потреб дітей, які навчаються в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти: ЧОІППО
- Ферт О. Гіперактивна дитина в школі, 2017
- Рібцун Ю. В. Психолого-педагогічна підтримка дітей із заїканням в умовах війни: навч.-метод. посіб. (розділ) – К. : ІСПП, 2022
- КІНЕЗІОЛОГІЧНІ ВПРАВИ, ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ: Дніпровська академія неперервної освіти, 2022
-
МОН про інтегроване вивчення предметів
- Інтеграція навчальних предметів: плюси та мінуси https://osvita.ua/school/reform/53351/
- МОН пропонує об'єднати предмети у старшій школі https://osvita.ua/school/reform/53937/
- Інтеграція як «монтаж» рідного і світового https://osvita.ua/school/reform/58702/
- ВІДПОВІДІ НА ПОШИРЕНІ ЗАПИТАННЯ ЩОДО ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ БАЗОВОЇ https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti/vidpovidi-na-poshireni-zapitannya-shodo-derzhavnogo-standartu-bazovoyi-serednoyi-osviti
- Новий стандарт базової освіти: відповіді на запитання http://osvita.ua/school/77036/
- Інтеграція шкільних предметів не порушить прав вчителів, - МОН https://osvita.ua/school/reform/77040/
Матеріали до Дня примирення та перемоги над нацизмом. Україна в другій світовій війні:
Україна в Другій світовій війні. — Київ, Український інститут національної пам’яті, 2015. — 28 с.
Україна в Другій світовій війні: історичні нариси
Доступ до електронної версії матеріалів Шкільний бібліотечно-інформаційний центр: повне видання" 2021 р., № 4
Посібники для шкільних бібліотек
Посібник "Живі письменники батькам"
Дизайн-мислення впродовж одного дня: керівництво з першого погляду для розвитку вашої бібліотеки
Розвиток творчого потенціалу шкільного бібліотекаря у системі методичної роботи:методичні рекомендації // Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д.Ушинського, 2017 р., 38 с. (Іващенко Л.І.Використання інформаційних технологій у роботі шкільних бібліотек міста Ніжина.-с.21)
Практична медіаграмотність для бібліотек.- Киїів: АУП, 2020